Народні депутати за ініціативи експертів наведуть лад у зовнішній рекламі

25 жовтня 2017 в Українському кризовому медіа центрі відбувся брифінг з нагоди реєстраціїпроекту Закону України №2702-д “Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів щодо врегулювання розміщення зовнішньої реклами”. Законопроект спрямований на вирішення проблем у сфері розміщення зовнішньої реклами та вивісок. Авторами законопроекту стали всі члени профільного парламентського комітету – Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики.

Зарпропонований комітетом варіант законопроекту розроблено за допомогою експертів Програми USAID “Лідерство в економічному врядуванні” (ЛЕВ),  у координації зі спеціалістами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, народними депутатами України, а також із залученням представників Асоціації операторів зовнішньої реклами України.

«Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики докладно вивчив всі раніше подані до Верховної Ради законопроекти і, за підсумками обговорення, прийняв рішення підготувати власний варіант за участі членів комітету та експертів. Як результат, ми маємо фахово опрацьований комплексний законопроект, який передбачає внесення змін до 10 законів і сьогодні пропонується до розгляду у парламенті» –зазначила народний депутат, голова профільного комітету Верховної Ради України Вікторія Сюмар.

Законопроект передбачає запровадження єдиного порядку розміщення зовнішньої реклами (з урахуванням відмінностей процедур у межах та поза межами населених пунктів), а також  встановлює  чіткі вимоги та обмеження щодо її розміщення.

«Доопрацьований законопроект пропонує суттєво модернізувати існуючу системи регулювань у сфері зовнішньої реклами: закон визначає правила гри, затверджені урядом типові правила – деталізують стандарти і процедури, а місцеві регулювання – дозволять врахувати власні економічні, історичні і містобудівні особливості, – розкриває зміст змін співавтор законопроекту, народний депутат Олександр Опанасенко. – Завдяки усуненню законодавчих різночитань і визначення прозорих процедур, звужується можливість для корупції місцевих чиновників».

Зі слів першого заступника Міністра економічному розвитку і торгівлі Максима Нефьодова, прозорість, чіткість і швидкість дозвільних процедур є неодмінною складовою стабільного розвитку бізнесу. Саме тому фахівці міністерства при роботі над законопроектом значну увагу приділили, насамперед, створенню на рівні закону єдиного порядку розміщення зовнішньої реклами, і його узгодженню з дозвільним законодавством та законодавством про адміністративні послуги. «Інноваційними є також положення законопроекту, які стосуються розміщення зовнішньої реклами на конкурсних засадах. Органам виконавчої влади та місцевого самоврядування надано право проводити конкурси на місця для розміщення зовнішньої реклами», – додав заступник міністра.

Законопроект є результатом тривалої роботи із залученням основних зацікавлених сторін: центральних, регіональних та місцевих органів влади, операторів ринку зовнішньої реклами та представників індустрії з виробництва рекламних засобів. У численних консультаціях на національному і місцевому рівнях, які супроводжували розробку законопроекту, брали участь посадовці органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, представники галузевих асоціацій, об’єднань малого та середнього бізнесу.

«Наразі маємо якісно опрацьований і добре прокомунікований проект закону, який уже передано на розгляд до Верховної Ради України, –пояснює старший експерт Програми USAID ЛЕВ Любомир Чорній. – Законопроект передбачає комплексне визначення основних питань, які стосуються ведення бізнесу у галузі зовнішньої реклами, і має дати поштовх до впорядкування ситуації та пожвавлення на ринку».

 Ухвалення законопроекту забезпечить стабільність функціонування ринку зовнішньої реклами, збільшить надходження до бюджетів усіх рівнів, створить необхідні передумови для запобігання зловживанням та порушенням законодавства. Водночас галузь функціонуватиме на прозорих конкурентних засадах, а суб’єкти господарювання, особливо малий та середній бізнес, отримають розширений доступ до засобів інформування про свої товари і послуги.

«Ми розуміємо, що закон – це завжди баланс інтересів. Для галузі – цей законопроект більше орієнтований в бік забезпечення інтересів держави і громадян. Однак, порівнюючи його з іншими ініціативами та діючими нормами, переконані, що презентований сьогодні документ є істотним кроком вперед. Головна перевага цього законопроекту – створення умов для стабільного ведення бізнесу, прозорості і передбачуваності функціонування ринку» – акцентувала голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук.

Зважаючи на ретельне опрацювання документу та його широке обговорення з усіма зацікавленими групами інтересів до його реєстрації у Верховній Раді України, народні депутати-ініціатори, експерти, учасники ринку зовнішньої реклами та суміжних галузей сподіваються на якнайшвидший розгляд та прийняття законопроекту і початок його практичного впровадження на місцях.

Розділи за темами

Читайте також