У Вінниці обговорили нову Стратегію розвитку підприємництва області європейського зразка

11 липня 2017 року, Вінниччина – це область, яка серйозно укріпила центральні органи влади, перебуває дуже високо за соціо-економічними показниками та у якій діє багато міжнародних програм.

Бізнес, який обирає куди вкласти гроші, розглядає різні варіанти і Вінниччина одна з них. Інвестор, особливо середній, – дуже вразливий, а тому він хоче бачити як область розвиватиметься у майбутньому. На це запитання може дати відповідь нова Стратегія розвитку малого та середнього підприємництва (МСП) регіону, яку обговорили на публічній дискусії «Регіональна стратегія розвитку МСП Вінницької області: від намірів до конкретних дій». Стратегію розробили експерти Програми USAID ЛЕВ з ініціативи місцевої влади, бізнес-об’єднань та громадськості Вінницької області.

Володимир Мережко, директор Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької ОДА висвітлив основні моменти політики розвитку МСП в регіоні. За його словами, в регіоні діє понад 52 тисячі підприємств. Це п’ята частина економічно активного населення області. Останні дані показують, що надходження до бюджету зросли в 7 разів порівняно з попереднім роком. Відповідно видатки обласного бюджету на розвиток МСП також зросли в 7 разів. Цей розвиток відображається і у змінах бізнес-середовища. В області створено інститут бізнес омбудсмена, створено бізнес-інкубатор «iHub», виділено ділянку понад 60 Га для індустріального парку, Вінниця є лідером в Україні за наданням адмін-послуг, розробляється ДК з аквакультури тощо.

«Стратегія розвитку МСП Вінницької області розроблялася на основі принципу державно-приватного партнерства - усі зацікавлені представники області мали можливість вносити свої пропозиції», - розповів Ігор Бураковський, експерт Програми USAID ЛЕВ та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД). Для розробки документу експерти Програми ЛЕВ використали 10 принципів Акту про малий бізнес для Європи (АМБ), які лежать в основі політики сприяння бізнесу в ЄС. АМБ включає такі принципи, як «взаємодія бізнесу та місцевої влади», «орієнтація на малих підприємців», «підвищення кваліфікації та інформування бізнесу про можливості». Тобто акцент ставиться на створенні привабливого ділового середовища в першу чергу для малих підприємств.

 

Стратегія розвитку МСП Вінницької області на період до 2020 року from Інститут економічних досліджень та політичних консультацій

 
Оксана Кузяків, координатор аналітичного компоненту Програми USAID ЛЕВ та виконавчий директор ІЕД,  презентувала результати Оцінки ділового клімату Вінницької області за 2016 рік. Бізнес клімат покращився. Більше половини підприємств готові збільшити економічну активність в наступні роки. Без довіри між бізнесом та владою важко реалізовувати весь потенціал. Вінницька область показала найкращий результат з довіри до влади. Все ж, 18 відсотків бізнесу називають державу ворогом, але це найкращий результат по країні. У Вінницькій області також кращі показники адміністрування податків, ніж в середньому по країні. З перевірками не все так добре – вони триваліші і їх більше (80% МСП перевірялися, порівняно до 68% - в середньому в Україні), проте рідше закінчуються  штрафами.

Вінницька область: Щорічна оцінка ділового клімату (2016) from Інститут економічних досліджень та політичних консультацій

 

Голова спілки підприємців «Стіна» Олександр Печалін, розповів про проблему донесення інформації до підприємців. За його словами, в Україні найкращий Закон про державну регуляторну службу у світі, на думку міжнародних фахівців. Тобто держава має приймати рішення за участю бізнесу. Тим не менше, підприємці не знають, що вони можуть брати участь в обговоренні регуляторних актів, які напряму вказують, визначають вартість ведення бізнесу. Зараз запроваджено М-тест, проте поки що він виконується формально і підприємці про нього не знають. 

Друга частина форуму була присвячена інтерактивному обговоренню та напрацюванню Плану дій з реалізації Стратегії. Всі учасники поділилися на групи, за кількістю цілей Стратегії, та обговорювали завдання, джерела витрат та пріоритетність заходів для досягнення цілей. Після узагальнення ідей та рекомендацій дискусії, Стратегія переходить до Вінницької обласної ради, яка буде голосувати за її прийняття. Після цього вона стане офіційним документом політики, обов’язковим до виконання. Результат реалізації Стратегії – це покращення бізнес-клімату у Вінницькій області.

Розділи за темами

Читайте також